Домівка » База знань » Кейс-квести: новий формат навчання в UCU Business School, що допомагає бізнесу швидко діяти в кризу

Кейс-квести: новий формат навчання в UCU Business School, що допомагає бізнесу швидко діяти в кризу

Через COVID-19 карантин в Україні розпочався в середині березня 2020 року. Майже одразу після оголошення карантину Бізнес-школа УКУ  та Центр Лідерства УКУ, який функціонує на базі UCU Business School, запустили новий формат навчання – кейс-квести, який допоміг 135 учасникам (підприємцям) навчитися швидко шукати рішення складних проблем для бізнесу у час кризи.  Проект мав на меті підтримати не лише бізнес, а й українських лікарів, що стоять на передовій боротьби з епідемією, а відтак 25% прибутку були скеровані на потреби медичних установ Львова.

У співпраці з українськими підприємцями ми розробили 5 унікальних міні-кейсів про кризовий менеджмент і стратегії поведінки українського бізнесу в умовах пандемії, та на перших етапах економічної кризи. Ми спілкувалися з підприємцями різних сфер, які сьогодні, як і тисячі інших в країні та світі, переживають кризу. Їхні, ще вчора успішні, бізнеси раптово опинились в умовах карантину, зниження попиту, втрати клієнтів, а інколи, і без будь-яких доходів.

Формат кейс-квестів складався з наступних етапів:

  1. Інтерв’ю з героєм кейсу. Робоча група, на чолі з викладачем UCU Business School, проводила глибинне інтерв’ю з управлінцем, який зіткнувся зі складною управлінською ситуацією (пов’язаною з введенням карантину). За необхідності, додаткові інтерв’ю провели також із деякими працівниками компанії, іншими стейкхолдерами.
  2. Формування міні-кейсу. Визначалися навчальні цілі міні-кейсу, теорія, яку викладач планує розкрити на основі даного міні-кейсу. На основі інтерв’ю формується текст міні-кейсу (до 3 сторінок).
  3. Вебінар “Кейс-квест”. Напередодні навчання учасники отримали текст кейс-квесту для ознайомлення. Звісно, саме навчання відбувалося в онлайн-форматі, тривалістю 2 години. У вебінарі завжди брали участь:
  • викладач (або двоє), який модерував подію, викладав теорію та відповідав на питання учасників;
  • протагоніст (герой) кейсу, який відповідав на додаткові питання учасників, давав фідбек щодо напрацювань робочих груп;
  • модератори робочих груп (з команди UCU Business School), які допомагали учасникам організувати свою роботу в онлайн-форматі та відповісти на питання кейсу
  1. Матеріали після кейс-квесту. Наступного дня після кейс-квесту учасники отримували презентацію викладача з теоретичним матеріалом та короткі підсумки напрацювань робочих груп.

Нашими героями були:

  • Аліна Токмиленко – керуюча партнерка компанії «23 ресторани». Тема кейс-квесту – «Ресторанний бізнес: чи вмирає лояльність у кризу».
  • Ростислав Кулик – засновник та СЕО Gastroli.ua. Говорили про «Івент-індустрію в умовах кризи: «продавати квитки не можна припинити».
  • Ірина Білик – власниця компанії Bilka – зелені думки в дії. Учасники генерували ідеї про «Операційні виклики: новий попит в умовах обмежених ресурсів».
  • Андрій Дзюбан – ресторатор, власник мережі «Майстерня карамелі» та співзасновник «Равликове господарство Tante Snails». Тема зустрічі – «Never waste a good crisis: як шукати рішення на перетині».
  • Валерій Шипунов – партнер та СТО у Innocode. Останній кейс-квест був присвячений «Грі в довгу: чому культура має значення».

135  учасників кейс-квесту отримали можливість подумати над тим, як кожному з п’яти героїв слід діяти в умовах, що склались, та провести аналогії з власним бізнесом і, ймовірно, знайти рішення своїх дилем. У свою чергу, герой кейс-квесту отримував корисні поради та свіжі думки від учасників (представників бізнесу) та фахові коментарі від викладачів LvBS.

Висновки: упродовж проекту учасники переконалися, що в час економічної кризи надважливими є цінності, партнертва та кооперації, комунікація (внутрішня та зовнішя), готовність до викликів у майбутньому (бізнес, як марафон). Бізнес-школа УКУ  та Центр Лідерства УКУ розпочали роботу над наступною серією кейс-квестів, адже, як віздначили самі учасники, проект є цінним методом швидко напрацювати можливі рішення для бізнесу  в кризовий період.