Дослідники з Центру Лідерства УКУ та Джорджтаунського університету проводять дослідження, щоб зрозуміти вплив вправ з програми «Тренінг з покращення психічної форми на основі майндфулнес (Mindfulness Based Mind Fitness Training – MMFT©)» на поширені проблеми психічного здоров’я.
Ми шукаємо українців старше 18 років, які зараз проживають в Україні та зацікавлені у вивченні нових способів керування психічним дистресом.
Запрошуємо вас взяти участь у програмі, що складається з трьох сесій, де ви вивчите три вправи з програми MMFT©. Ми також попросимо вас заповнити опитувальники два рази. Вся інформація, зібрана в рамках дослідження, є конфіденційною.
Якщо ви вирішите взяти участь, вас буде випадковим чином рандомізовано до однієї з двох груп. Рандомізація означає, що вас розподілять до однієї з двох груп випадковим чином – наче шляхом підкидання монети. Ні ви, ні дослідник не обираєте собі призначену групу. У вас будуть рівні шанси потрапити до будь-якої з цих груп.
Розклад сесій для кожної групи (вказано за київським часом):
Група 1: | Група 2: |
Субота, 26 липня, 15:30-18:30 Субота, 9 серпня, 15:30-18:30 Субота, 16 серпня, 15:30-17:00 | Неділя, 17 серпня, 15:30-18:30 Неділя, 31 серпня, 15:30-18:30 Неділя, 7 вересня, 15:30-17:00 |
ВАЖЛИВО: для участі в дослідженні необхідна ваша готовність потрапити до будь-якої з двох груп (обирати не можна).
Якщо зацікавились – будь ласка, зареєструйтесь на інформаційну сесію, де ми більш детально пояснимо дослідження та відповімо на будь-які ваші запитання:
Програма MMFT© була розроблена з двома головними цілями: допомогти людям розширити вікно толерантності до стресового збудження, та зробити це у чутливий до травми та дисрегуляції спосіб. Таким чином, MMFT© прагне покращити функціонування до та під час стресових досвідів, а також забезпечити ефективніше відновлення після них – приділяючи особливу увагу тому факту, що серед учасників програми можуть існувати різні рівні попереднього хронічного стресу та впливу травми.
Тренінг з покращення психічної форми на основі майндфулнес (Mindfulness Based Mind Fitness Training – MMFT©) складається з трьох частин:
Таке поєднання тренінгу навичок усвідомленості (майндфулнес) із навичками тілесної саморегуляції має вирішальне значення для підвищення психологічної та фізіологічної стійкості та покращення продуктивності у стресових ситуаціях. Воно також допомагає людям розширити свої вікна толерантності до стресового збудження, щоб вони могли ефективніше взаємодіяти зі складним зовнішнім середовищем. Таким чином, головною метою MMFT© є покращення саморегуляції та резильєнтності людей як на мікро, так і на макрорівні.
На мікрорівні, це означає покращення індивідуальної саморегуляції в системі «розум-тіло» – з кращим функціонуванням під час стресу та більш повним відновленням до «вихідного стану» після стресу. Коли люди навчаються керувати увагою у такий спосіб, що підтримує розрядку наслідків попереднього стресового збудження, вони можуть сприяти поверненню своєї системи «розум-тіло» до функціонуючого алостазу і тим самим зменшувати як алостатичне навантаження, так і когнітивні, емоційні та/або фізіологічні симптоми дисрегуляції.
У міру покращення алостатичного функціонування люди можуть активно перенаправляти увагу з внутрішніх симптомів на зовнішнє середовище. Таким чином, усвідомлення, фізіологічна та емоційна саморегуляція та контроль імпульсів – ознаки саморегуляції на мікрорівні – прокладають шлях для більш успішних, підтримуючих міжособистісних взаємодій та зв’язків, більш гнучких та адаптивних рішень у складних середовищах – ознаки саморегуляції на макрорівні (Stanley, 2019).
Використовуючи ці різні лінії, MMFT© прагне розвинути дві основні навички: контроль уваги та толерантність до складних ситуацій. Контроль уваги – це здатність цілеспрямовано спрямовувати та підтримувати увагу на обраній цілі протягом певного часу. Толерантність до складного досвіду – це здатність звертати увагу на такий досвід, відстежувати його та залишатися з ним, не потребуючи, щоб він був іншим. Такий складний досвід може бути зовнішнім (наприклад, суворі умови навколишнього середовища або складні люди) або внутрішнім (наприклад, фізичний біль, активація стресу, інтенсивні емоції, тривожні думки, нічні кошмари або флешбеки). Ці основні навички лежать в основі інших компетенцій, необхідних для гнучкого та адаптивного прийняття рішень у стресових середовищах, таких як ситуаційна усвідомленість, регулювання емоцій, контроль імпульсів та розумова спритність/гнучкість (Stanley, 2019).
Однією з сильних сторін програми MMFT© є те, що вона була перевірена за допомогою експериментальних досліджень у галузі неврології та фізіології стресу. У цих дослідженнях було протестовано різні варіанти MMFT©, від 8 до 24 годин аудиторних занять протягом восьми тижнів. Ймовірно, найефективнішим варіантом є 20 годин аудиторних занять, що включає вісім 2-годинних занять, коротку індивідуальну практичну співбесіду на третьому тижні та 4-годинну практику на шостому тижні для вдосконалення навичок усвідомленості та саморегуляції.
У поточному дослідженні доцільності ми маємо намір протестувати новий 7,5-годинний короткий вступний варіант MMFT©, адаптований до контексту воєнного часу, зі змістом, запозиченим з перших чотирьох модулів повного курсу MMFT©. Ці чотири модулі забезпечують наукову основу нейробіології стресу, травми та стійкості, а також навчають основним вправам для саморегуляції в системі «розум-тіло». Скорочений варіант, який ми запропонуємо в цьому дослідженні, структурований наступним чином:
Сесія 1 (3 години): На цій сесії буде представлено три вправи для покращення ментальної форми та запропоновано матеріал, пов’язаний із наступними навчальними цілями:
Двотижнева перерва для учасників, щоб щодня виконувати три вправи для покращення психічної форми з аудіоінструкціями
Сесія 2 (3 години): Ця сесія розпочнеться з практики з розвитку психічної форми та обговорення досвіду учасників з вправами протягом попередніх двох тижнів. Тренери дадуть відповіді на запитання та обговорять будь-які труднощі, пов’язані з практикою. Далі на сесії буде представлено дві нові вправи з розвитку психічної форми та запропоновано матеріал, пов’язаний з наступними навчальними цілями:
Тижнева перерва для учасників, щоб щодня виконувати п’ять (3 попередніх + 2 нових) вправ для розумового фітнесу з аудіоінструкціями.
Сесія 3 (1,5 години): Ця сесія призначена для того, щоб учасники інтегрували матеріал курсу на емпіричному рівні — нового матеріалу пропонуватися не буде. Сесія включатиме певну практичну роботу з інструкціями, але здебільшого зосереджена на відповідях на запитання учасників та/або наданні їм інструкцій щодо того, як подолати труднощі у практиці.