Блог > Діяльність Центру > Український бізнес прагне створювати проєкти-символи. Висновки для лідерів від Софії Опацької
08 Вересня 2024

Український бізнес прагне створювати проєкти-символи. Висновки для лідерів від Софії Опацької

«Я хочу робити проєкти-символи», — сказав один український власник інвестиційного фонду, який вирішив побудувати в Україні завод з виробництва скла.

Коли Софія Опацька сказала про це під час свого виступу на конференції — в залі запала тиша. В очах деяких учасників було помітне зворушення і навіть в тих, хто дивився онлайн, пробігли мурашки від усвідомлення надії цієї людини на майбутнє.

З такими лідерами та лідерками Софія Опацька — PhD, декан-засновниця та Голова Наглядової ради Бізнес-школи УКУ, проректорка зі стратегічного розвитку УКУ, спілкувалась в рамках дослідження кризового управління українськими компаніями під час війни. Цитуючи своїх респондентів, Софія наводила приклади, що найбільш відгукнулись учасникам заходу, тому що це був момент меседжів «від лідерів — через лідерів — до лідерів». Зараз ми знаходимо натхнення саме у тих, хто поруч:

Робота має зараз терапевтичний ефект — допомагає людям змінити фокус і спрямувати свою енергію на те, що вони можуть контролювати, те, що вони можуть створювати. Для людини дуже важливо працювати над чимось, дати результат, побачити цей результат і бути визнаним за нього, відсвяткувати його. І це те, що робить бізнес. План продажів, який ви виконали, продукт, який ви виготовили, задоволений клієнт — усе це дає позитивну емоцію. Я вважаю, що це, безумовно, допомагає, крім економічної вигоди, підтримувати фізичне та психологічне благополуччя людей.

Дуже скоротився шлях комунікації та прийняття рішень. Говоримо про проблеми одразу і прямо, стало продуктивніше. Комунікації стали щирими, більш емоційними (люди не бояться плакати, сердитись) і швидшими.

Певні добрі справи мене дуже емоційно перезаряджають. Коли бачиш перед собою складну задачу, то згадуєш хлопців та дівчат, що перебувають зараз в надскладних умовах і одразу збираєшся.

Висновки від Софії Опацької:

  • Зараз ми бачимо більше людського обличчя в українського бізнесу. Воно є і дуже хочеться його не втратити. Воно є на усіх рівнях.

  • Людиноцентричність — це не одномоментний порив 2022 року, а певний лідерський підхід, який спостерігається вже тривалий період часу і закріплюється. Лідерство прикладом, активна постійна прозора комунікація, делегування повноважень та відповідальності, надання сенсу всьому, що відбувається, — нові задачі перед українськими підприємцями та керівниками в умовах, коли невизначеність та непрогнозованість стали нормою життя для мільйонів українців.

Дякуємо за натхненний виступ Софії та сподіваємось, що він додав енергії лідерам та лідеркам продовжувати свій шлях.