Кому, коли і як можна делегувати?

Відповідальність не можна передати чи перекласти на чиїсь плечі. Коли ви делегуєте, то передаєте повноваження, а відповідальність — те, що підлеглий чи партнер може добровільно прийняти разом з повноваженням. 

Як ви здогадались, сьогодні ми говоримо про делегування, про те, чому делегувати — складно і як робити це правильно.

Існує безліч причин, через які керівники відмовляються делегувати. Деякі впевнені, що ніхто, крім них, не зробить роботу добре. Хтось оцінює ресурси і розуміє, що зробити самому – легше, ніж пояснити колезі. Дехто боїться підірвати свій авторитет перед колективом, якщо стане зрозуміло, що хтось ще, крім самого керівника, може вдало виконувати його завдання.

Нерідко буває так, що управлінці готові делегувати, але не розуміють, як робити це правильно, або стримуються, бо мають негативний досвід. Той в свою чергу стається, бо делегувати можна:

— не все;

— не всім;

— не будь-як;

Але давайте по-порядку. 


Які завдання не делегувати? Ті, результати яких впливають на функції бізнесу, на якість продукту, імідж або репутацію. Серед таких завдань — стратегічне планування, переговори та налагодження партнерств, вибір та онбординг підрядників, підвищення працівників до керівних посад тощо. Ті завдання, ціна помилки яких не несе руйнівних наслідків, делегувати можна, проте з певними умовами.

Кому не делегувати? Категорично не слід передавати повноваження тим, хто і некомпетентний, і невмотивований в завданні одночасно. Компетентних, але невмотивованих працівників перед делегуванням потрібно грамотно заохотити до виконання обовʼязків. А некомпетентним, але вмотивованим делегувати можна, якщо ви готові провести детальний інструктаж та слідкувати за результатами.

Яких помилок уникати? Не розкидайте обовʼязки хаотично і в поспіху. Не очікуйте, що підлеглі самостійно поділять між собою завдання, які ви на них залишили. Не передавайте повноваження, поки ви повністю не забрали їх в попереднього виконавця.

А як робити правильно? Комунікуйте прозоро. Чітко описуйте, яке саме завдання хотіли б передати і якого результату очікуєте. Назвіть того, кому вважаєте за потрібне делегувати і домовтесь, хто і скільки відповідальності несе за наслідки. Розкажіть, чому це потрібно і до чого призведе. Проконсультуйте з приводу того, як вдало впоратись з новою роллю та надайте інструменти, які допоможуть досягти бажаного. Обовʼязково проговоріть часові рамки та метрики, які будуть вказувати на те, що завдання виконується вдало.

 

Надіємось, описані кроки допоможуть вам передавати повноваження успішно, а ваша персональна та командна ефективність тільки зростатиме.