Трансформаційне лідерство | Перший модуль

Яким має бути лідерство в часи турбулентності та невизначеності? Що так важливо знати і вміти управлінцям, які сьогодні підтримують і функціонування бізнесу, і свої команди? Як бути керівникам, що стикнулись з непростими викликами, в яких класичні методи та принципи управління вже не працюють?

До програми з трансформаційного лідерства, яка розпочалась минулого тижня,  долучились близько 15 учасників: топ-менеджери компаній, засновники, керівники відділів в різноманітних галузях. Програма навчання складається із двох насичених модулів по три дні, один з них – вже позаду, тож ділимось тим, як все відбувалось.

Для старту варто було розібратись з ключовим – що таке лідерство та з чого воно складається, тож учасники дізнались про модель 11-ти чеснот, яку ми вже не раз згадували у своїх статтях. Концепт з першого погляду здається доволі простим, та в процесі обговорення групою стає зрозуміло, що кожен трактує чесноти дуже по-різному, в залежності від свого досвіду, світосприйняття та поглядів.

Щоб ефективно засвоїти теорію та синхронізуватись у розумінні лідерських рис, команда перейшла до прикладів: так наступним кроком учасники розібрали феномен Нельсона Мандели за фільмом „Invictus” і обговорили, який вияв і значення має лідерство в побутовому та професійному житті. Розбір кейсу допоміг усвідомити, як чесноти взаємодіють між собою, які з них надихають оточуючих проявляти свої риси.

 

Крім цього, разом з Андрієм Рождественським учасники спілкувались про  дві системи управління командою: command and control (ділити відповідальність ієрархічно, зберігаючи повний контроль над ситуацією) та mission command (визначати очікування, дозволити команді самостійно обрати шлях досягнення мети і спостерігати її розвиток). Учасники поділились своїм досвідом кризового управління та спробували визначити, який з методів в якому контексті спрацьовує краще.

 

Після – учасники та викладачі перейшли до ще більш глибинних категорій лідерства: говорили про довіру, контрольовану ініціативність та як будувати її в команді. «Довіряти людям страшно, але не довіряти ще страшніше» – меседж, що спонукав багатьох до власних переосмислень.

Не обійшлось і без обговорення резильєнтності, яку багато хто розуміє як стійкість чи витривалість, хоча термін має дещо інше значення. Разом з учасниками розібрали правила, які допомагають підвищувати рівень особистісної та командної стійкості, після чого перейшли до блоку з кризового управління командою, в рамках якого учасники ділились із викладачами і власним досвідом: як діяли, коли раптово все довкола перетворилось у суцільну невизначеність, які інструменти знайшли та випробували.

Дійшли висновку, що за керівниками не лише відповідальність за дії, але й у значній мірі потрібна емпатія, вміння налагоджувати контакт та будувати стратегії.

 

Чим все продовжилось? Практичним лідерським кейсом.

Знання – одне, їх застосування – вже зовсім інша справа. Для перевірки учасників курсу на стресостійкість, вміння критично оцінювати ситуацію, пріоритизувати та колаборуватись, їм було запропоновано спочатку пройти невеличке навчання з надання першої домедичної допомоги: група разом з інструкторами вчилась накладати турнікети, тампонувати рани, робити непрямий масаж серця, користуватись дефібриляторами та вивчила почерговість кроків в наданні допомоги. Згодом учасникам потрібно було впоратись з інсценованою критичною ситуацією, в якій існувала загроза життю героїв, і яка могла бути вирішеною тільки правильним алгоритмом дій та завдяки злагодженій командній роботі. Проходження такого кейсу підсвітило, як проявляються ті чи інші лідерські якості учасників в критичних контекстах та які навички потрібно розвивати кожному з них.

 

Дякуємо всім, хто став частиною програми як викладач та учасник, і сподіваємось, що внутрішні зміни після курсу будуть допомагати досягненню нових вершин у майбутніх справах.