Через COVID-19 карантин в Україні розпочався в середині березня 2020 року. Майже одразу після оголошення карантину Бізнес-школа УКУ та Центр Лідерства УКУ, який функціонує на базі UCU Business School, запустили новий формат навчання – кейс-квести, який допоміг 135 учасникам (підприємцям) навчитися швидко шукати рішення складних проблем для бізнесу у час кризи. Проект мав на меті підтримати не лише бізнес, а й українських лікарів, що стоять на передовій боротьби з епідемією, а відтак 25% прибутку були скеровані на потреби медичних установ Львова.
У співпраці з українськими підприємцями ми розробили 5 унікальних міні-кейсів про кризовий менеджмент і стратегії поведінки українського бізнесу в умовах пандемії, та на перших етапах економічної кризи. Ми спілкувалися з підприємцями різних сфер, які сьогодні, як і тисячі інших в країні та світі, переживають кризу. Їхні, ще вчора успішні, бізнеси раптово опинились в умовах карантину, зниження попиту, втрати клієнтів, а інколи, і без будь-яких доходів.
Формат кейс-квестів складався з наступних етапів:
- Інтерв’ю з героєм кейсу. Робоча група, на чолі з викладачем UCU Business School, проводила глибинне інтерв’ю з управлінцем, який зіткнувся зі складною управлінською ситуацією (пов’язаною з введенням карантину). За необхідності, додаткові інтерв’ю провели також із деякими працівниками компанії, іншими стейкхолдерами.
- Формування міні-кейсу. Визначалися навчальні цілі міні-кейсу, теорія, яку викладач планує розкрити на основі даного міні-кейсу. На основі інтерв’ю формується текст міні-кейсу (до 3 сторінок).
- Вебінар “Кейс-квест”. Напередодні навчання учасники отримали текст кейс-квесту для ознайомлення. Звісно, саме навчання відбувалося в онлайн-форматі, тривалістю 2 години. У вебінарі завжди брали участь:
- викладач (або двоє), який модерував подію, викладав теорію та відповідав на питання учасників;
- протагоніст (герой) кейсу, який відповідав на додаткові питання учасників, давав фідбек щодо напрацювань робочих груп;
- модератори робочих груп (з команди UCU Business School), які допомагали учасникам організувати свою роботу в онлайн-форматі та відповісти на питання кейсу
- Матеріали після кейс-квесту. Наступного дня після кейс-квесту учасники отримували презентацію викладача з теоретичним матеріалом та короткі підсумки напрацювань робочих груп.
Нашими героями були:
- Аліна Токмиленко – керуюча партнерка компанії «23 ресторани». Тема кейс-квесту – «Ресторанний бізнес: чи вмирає лояльність у кризу».
- Ростислав Кулик – засновник та СЕО Gastroli.ua. Говорили про «Івент-індустрію в умовах кризи: «продавати квитки не можна припинити».
- Ірина Білик – власниця компанії Bilka – зелені думки в дії. Учасники генерували ідеї про «Операційні виклики: новий попит в умовах обмежених ресурсів».
- Андрій Дзюбан – ресторатор, власник мережі «Майстерня карамелі» та співзасновник «Равликове господарство Tante Snails». Тема зустрічі – «Never waste a good crisis: як шукати рішення на перетині».
- Валерій Шипунов – партнер та СТО у Innocode. Останній кейс-квест був присвячений «Грі в довгу: чому культура має значення».
135 учасників кейс-квесту отримали можливість подумати над тим, як кожному з п’яти героїв слід діяти в умовах, що склались, та провести аналогії з власним бізнесом і, ймовірно, знайти рішення своїх дилем. У свою чергу, герой кейс-квесту отримував корисні поради та свіжі думки від учасників (представників бізнесу) та фахові коментарі від викладачів LvBS.
Висновки: упродовж проекту учасники переконалися, що в час економічної кризи надважливими є цінності, партнертва та кооперації, комунікація (внутрішня та зовнішя), готовність до викликів у майбутньому (бізнес, як марафон). Бізнес-школа УКУ та Центр Лідерства УКУ розпочали роботу над наступною серією кейс-квестів, адже, як віздначили самі учасники, проект є цінним методом швидко напрацювати можливі рішення для бізнесу в кризовий період.