Нещодавно в просторах УКУ завершився онлайн-курс «Майстерня лідерства. Школа edition». Проект проводився в межах дослідження «Характер лідера серед підлітків», організованого Центром лідерства УКУ за підтримки Інституту лідерства І.О. Ігнатовича (Ivey Business School, Канада).

Розвивати лідерство серед підлітків є необхідно. Передумовою цьому є, безумовно, визначення того, що саме потрібно розвивати. Важливо також розуміти, яким є сприйняття лідера молодим поколінням (адже сприйняття – це, певною мірою, попередник поведінки та вимірювач очікувань). Маючи такі підстави, Центр лідерства УКУ разом із Відділом рекрутингу абітурієнтів УКУ започаткували онлайн-курс «Майстерня лідерства. Школа edition». З одного боку, проект був покликаний розвивати навички лідерства та командної роботи через вирішення реальних кейсів. З іншої сторони, проект був можливістю для нас дослідити питання лідерства серед школярів та розробити відповідні навчальні програми, рекомендації, політики тощо.

Подорож «Майстернею лідерства. Школа edition» розпочалася 6 березня в онлайн-режимі. Сто п’ятдесят підлітків із Львівської області, об’єднавшись у тридцять команд, занурились у чотири тижні командної роботи та пошуку розв’язків щодо поставлених завдань. Кожній команді було призначено фасилітатора – студента УКУ, який допомагав в організаційних питаннях, направляв у правильне русло та спостерігав за загальною динамікою та роботою. Лідери, які окремо були обрані серед членів сформованих команд, відповідали за комунікацію всередині команди та мотивували її рухатись далі та виконувати всі завдання.

Учасники Майстерні, окрім удосконалення своїх твердих навичок (hard skills), розвинули ще й м’які (soft skills) – вони були слухачами тренінгів з лідерства (проводив Андрій Рождественський – СЕО Центру лідерства УКУ) та командної роботи (проводила Марта Тиченко – керівниця відділу студентської кар’єри).

Ми щиро вдячні студентам Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS) та Інституту лідерства та управління УКУ (ІЛУ) за те, що поділились своїми кейсами. Таким чином, наші учасники мали змогу працювати над реальними завданнями та отримувати прикладні знання, що є вкрай важливо у навчальному процесі.

У суботу, третього квітня, відбувся фінал Майстерні. Команди представили свої напрацювання журі, до складу якого входили власники кейсів та експерти з УКУ. Призом для команд-переможців стала безкоштовна участь в онлайн-курсі «Навігатор кар’єри» від Відділу рекрутингу абітурієнтів УКУ, який відбудеться вже в травні. Команди, які посіли 2-гі та 3-ті місця, також отримали подарунки.

Ми зібрали відгуки учасників, ділимось декількома із вами:

  • Христина Дмитришин, фасилітаторка однієї з команд:

«Команда із шести учнів, яких фасилітувала, працювала над спеціальними завданнями від проекту Олександра Педана та Марії Павлічук «JuniorZ», спрямованого на розвиток рухової активності у школі. Нашою метою було розробити стратегію просування ідей проекту завдяки новим видам спорту в умовах пандемії, що збільшила б зацікавлення учнів до фізкультури в онлайн-форматі. Було цікаво спостерігати та координувати весь процес роботи, бачити, як зростають лідерські якості учнів і якими організованими вони стають, коли детально прописують цілі, завдання, етапи реалізації, бюджет тощо. Вони навіть провели ДОСЛІДЖЕННЯ цільової аудиторії з репрезентативною вибіркою у 287 учнів! Дуже пишаюсь своєю командою, яка, до речі, посіла друге місце у презентації вирішення завдання. Правду кажуть, що сучасні підлітки стають все більш ініціативними».

  • Стефанія Кордоба, учениця 11 класу Жовківської ЗОШ №1:

«Раніше я не брала участі в подібних заходах, проте зараз впевнилась, що мені це до вподоби. Дякую всім за можливість стати частинкою цього курсу, який дав змогу відчути, наскільки це класно бути причетною до творення великих справ всією командою».

  • Соломія Крисько, учениця 9 класу НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. дошкільний навчальний заклад  – учнівське лісництво ім.о.І.Могильницького» с .Міженець:

«Майстерня лідерства – це неоціненний досвід. Завдяки методиці розв’язування справжніх кейсів я змогла розвинути в собі навички критичного і дизайн-мислення, які відіграють важливу роль при вирішенні нечітко структурованих завдань. Це була чудова нагода не тільки виявити, а й розвинути в собі лідерські якості. Приємно, що у нашій країні є такі люди і заклади, які надають нам, підліткам, таку можливість».

  • Владислав Довгий, студент відокремленого структурного підрозділу «Технологічний фаховий коледж ДДТУ»:

«Такі заняття розвивають наше мислення і допомагають сконцентрувати увагу на певній цілі. Навички, які я отримав впродовж курсу, допомогли мені зрозуміти ціну командної роботи, оскільки я більше люблю працювати наодинці».

Найважливіша та найвідповідальніша частина проекту – лише попереду. Це аналіз отриманих результатів дослідження разом із колегами із Інституту лідерства Ivey Business School (Канада). Висновки дослідження, по-перше, стануть здобутком світової наукової спільноти, по-друге, ляжуть в основу реформування шкільної освіти України.