Відданість як складова лідерства

Ми часто розглядаємо характер лідера, адже саме на нього опирається концепція дослідників Ivey Business School, проте окрім сукупності цінностей, чеснот та рис, є ще чимало інших факторів особистості, які науковці визначили як формуючі.

Сьогодні хочемо розповісти про Відданість. Вона складається з трьох елементів, перший з яких — Залученість. Це про той емоційний і фізичний стан, коли людина мотивована виконувати свою роботу якнайкраще. Донедавна роботодавці вважали, що для високої залученості достатньо створити добрі умови праці та своєчасно виплачувати середню зарплатню, але ринок розвивався, сприйняття людей власної цінності теж зазнало змін і тепер цього зовсім недостатньо. 

Питання залученості вже понад 80 років досліджується компанією GALLUP, яка вже опрацювала дані понад 2,7 мільйонів респондентів в рамках свого опитування Q12. Воно складається із 12 потреб, викладених у формі твердження, на кшталт «На роботі моя думка враховується», які працівник коментує «так» або «ні». За результатами визначається відсоток залученості учасника опитування і це дає змогу компанії, у якій він працює, зрозуміти, у яких категоріях є точки зростання. GALLUP, в свою чергу, ці дані також аналізують: сьогодні світова статистика свідчить про те, що лише 15% співробітників справді залучені на своїх робочих місцях.

Чому важливо, щоб ваші працівники потрапили у ці 15%? Висока залученість вирішує одразу декілька можливих проблем:

  • співвідношення ефективності та зарплати постає у вигідних пропорціях для бізнесу
  • знижується коефіцієнт плинності кадрів
  • дедлайни рідше протерміновуються
  • зміцнюється злагоджена взаємодія як у колективі, так і з зовнішніми клієнтами/партнерами
  • зростає цінність компанії на ринку

Секрет розвитку залученості у комунікації — лідери, які приділяють час кожному працівнику індивідуально, мають змогу швидше зрозуміти його потребу та задовільнити її за можливості. І тут важливо розуміти, що йдеться саме про КОЖНОГО учасника команди — низька залученість трапляється як на топових посадах, так і в найнижчих ієрархічно.

Другим компонентом Відданості лідера є його Прагнення. Ця внутрішня мотивація дає йому наснагу до виявлення своїх амбіцій та побудови плану — як творити вплив з цієї позиції та як сягнути вище — отримати більш впливову посаду, виконувати значнішу роль, брати на себе більшу відповідальність. Прагнення дозволяють людині завжди почуватись всередині шляху і бачити перед собою нові цілі, які принесуть позитивні зміни в середовище лідера.

Третій компонент — Жертовність. В умовах сьогодення цей елемент став дуже зрозумілим широкій аудиторії, проте його все ще можна вважати феноменом, коли це виходить за рамки нашого сприйняття. Цей елемент про готовність жертвувати особистими ресурсами заради спільного блага: те, що штовхає військових, медиків і волонтерів, те, що, так само, є ознакою і багатьох підприємців, просто вони жертвують інші ресурси, можливо не такі значні як життя, але також впливові і часто дуже масштабні.

Детальніше про те, як працювати із залученістю у колективі, ми розповідаємо на курсі «Трансформаційне лідерство», що розпочинається вже 2 листопада.

Зареєструватись можна тут.