Блог > Стратегічне планування > Роль лідера у формуванні стратегії
13 Листопада 2023

Роль лідера у формуванні стратегії

Кому потрібні стратегії розвитку, коли довкола лише виклики та випробування кризою?

Здавалось, що український бізнес від початку повномасштабного вторгнення завмер, сповнений жаху, а потім почав діяти так активно та всебічно. Перші кроки були хаотичними — усі хапались за кожну нагоду «вижити» як компанія та буквально подбати про безпеку команди, передусім. Сьогодні, майже за 2 роки від початку, ми відчуваємо, що позаду і кризове управління методом «вказівного пальця», позаду і паніка, і спонтанні кроки та рвучкі рішення — ми справді адаптувались.

Те, яким є запит українського підприємництва сьогодні, чітко демонструє наскільки ми віримо у перемогу, адже для усіх тепер актуальна стратегія. То як це працює і хто управляє змінами?

Зазвичай, запит на стратегію виникає першочергово у лідера, який помічає точки зростання та розуміє, що діючі інструменти або рішення вже не працюють. Часто ця ідея виникає і через спостереженням за мотивацією команди — коли ріст вповільнюється і пошуки вдосконалення припиняються, поступово виникає певна стагнація. Буває і навпаки, коли бізнес потребує змін через масштабування — долучаються нові люди, змінюються можливості, виникає простір для нових ідей, які потрібно опрацювати та реалізувати. Ринок змінюється перманентно і ці трансформації потребують реакції від кожного бізнесу. Тоді керівник приймає рішення про проведення стратегічної сесії.

Яку роль він відіграє у цьому процесі?

Є 3 варіанти модерації стратегічної сесії (про те, як її ефективно провести, ви можете дізнатись на програмі Центру Лідерства «Управління в часи тектонічних змін»):

  1. Керівник компанії виступає модератором — це працює, якщо керівних готовий ставити запитання, а не давати відповіді. У такій сфері важливо стимулювати виникнення ідей у команді та давати їм простір опрацювати це.
  2. Хтось з топ-менеджменту бере цю роль на себе або ділить з колегами за блоками — у такій ситуації лідер стає частиною команди та бере активну участь у дискусіях та брейнштормах.
  3. Запрошений компанією модератор — це тренд в управлінні, адже зараз усі розуміють, наскільки важливо обмінюватись думками, отримувати погляд збоку, створювати рішення на перетині сфер.

Модерування стратегічної сесії — це лише елемент серед усього, що є у зоні відповідальності лідера. Якщо розкривати це питання із ракурсу стратегічного менеджменту, то ось які ще завдання потрібно вирішити:

  1. Сприятливе середовище змін — цей фактор ми вже розкривали у статті про спіральну динаміку, йдеться про те, що саме від лідера залежить, чи буде в команди ресурс рухатись далі, чи обставини довкола дають можливість до змін.
  2. Лідерська команда — саме керівник добирає таланти, аналізує чи співпадають цінності, вирішує, чи зможуть навички цих людей бути корисними для реалізації.
  3. Формування візії та комунікація з командою про це.
  4. Створення системи оцінювання, за якою буде можливість простежувати динаміку та результати при втіленні стратегії.
  5. Формування культури, у якій нова стратегія буде реалістичною та затребуваною.

Запрошуємо дізнатись більше про ефективне управління та стратегування в інших статтях на нашому сайті, а також на програмах Центру Лідерства.

LADANGTOTO https://app.workout.net.au/en/ LVONLINE KURIR88 mahjong rakyattoto GARUDA404 slot toto dewahoki situs toto langit77 slot gacor slot gacor patriot88 kaisarlangit77 slot resmi mikro4d slot macau Slot toto Slot 77 Slot Gacor Slot Gacor patriot88 slot gacor patriot88 patriot88 patriot88 patriot88 patriot88 patriot88 slot gacor slot gacor slot gacor slot gacor slot gacor